Signal heeft de beheermogelijkheden voor groepsbeheerders uitgebreid. Beheerders kunnen nu recente berichten van andere groepsleden verwijderen voor iedereen. Zoals we in februari van dit jaar berichtten, zat deze nieuwe functie er al aan te komen.
Tot nu toe konden beheerders, net als andere groepsleden, alleen hun eigen berichten verwijderen in groepen. Bij ongepaste berichten van anderen kon een beheerder niets doen en bleven de berichten zichtbaar voor de groep.
In de nieuwste bètaversies van Signal (Android 8.17, iOS 8.18, Desktop 8.17) kunnen groepsbeheerders berichten van andere leden verwijderen. Beheerders kunnen alleen berichten verwijderen die in de afgelopen 24 uur zijn verzonden, dezelfde tijdslimiet die geldt bij het ‘Verwijderen voor iedereen’ van je eigen berichten.

Wanneer een beheerder een bericht verwijdert, zien andere groepsleden een melding dat het bericht door een beheerder is verwijderd. De naam van de beheerder is klikbaar, zodat je snel hun gegevens kunt bekijken en indien nodig direct een 1-op-1 chat of oproep kunt starten.

Met deze nieuwe functie hebben beheerders meer controle over gesprekken, waardoor groepen overzichtelijker en beter beheersbaar blijven.
Beschikbaarheid
De functie is momenteel in bèta en wordt op korte termijn voor iedereen beschikbaar. De nieuwste stabiele versies van Signal ondersteunen al het verwijderen van berichten door beheerders die de bètaversie gebruiken.
Blijf op de hoogte
Wil je op de hoogte blijven van het laatste Signal-nieuws en updates, volg ons dan op Bluesky of Mastodon.





